tirsdag 28. juni 2022

Overnaturlig styrke

 I apgj 16 møter Paulus og Timoteus sterk motstand.

Da de hadde gitt dem mange slag, kastet de dem i fengsel, og befalte fangevokteren å passe godt på dem. Da han fikk en slik ordre, satte han dem i det innerste fangerommet og satte føttene deres fast i stokken. Men ved midnattstid holdt Paulus og Silas bønn og sang lovsanger til Gud, og fangene hørte på dem. Da kom det med ett et sterkt jordskjelv, så fengselets grunnvoller ristet. Og straks sprang alle dørene opp, og lenkene falt av alle fangene. (v.23-26)

Først så jeg dette utrolige i at de som var blitt slått og plaget, fengslet og lenket - kunne likevel be og synge lovsanger til Gud. Som igjen resulterte i et mektig under (lenkene ble brutt) Men da jeg leste hva de gjorde rett etter dette, ble jeg enda mer forundret; 

40 Etter at de var kommet ut fra fengselet, gikk de hjem til Lydia. Her traff de brødrene, og de formante og trøstet dem. Så dro de videre.

De som nettopp var blitt slått, plaget, fengslet og lenket - de trøstet andre brødre. Skulle jo tro at det var de selv som trengte trøst? Kanskje de fikk begge deler i felleskapet :-D

De hadde virkelig overnaturlig styrke. De opplevde sannheten i løftet "Dere skal få kraft i det Den Hellige Ånd kommer over dere" Et løfte også vi har fått. Hjelp meg Herre, til å ta imot og tro på dette. En kraft til både gode og vanskelige dager. Måtte jeg virkelig søke Deg, uansett hva jeg møtte møte. Løfte blikket når det stormer rundt meg. Løfte blikket når jeg er sliten. Løfte blikket når jeg ikke aner hva jeg skal gjøre... Vite at Du ALLTID er der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar