onsdag 26. januar 2022

For når jeg er skrøpelig er jeg sterk...

 Det er Paulus som skriver disse ordene i 2.Kor 12, som i første omgang ser helt motsigende ut. Går det an å være sterk når jeg er svak..?

Paulus åpnet med å fortelle om sterke åpenbaringer han har hatt som han kunne skrytt av. Men han har lært hvor viktig det er å være avhengig av Guds nåde. Det er her han skriver disse ordene "For når jeg er skrøpelig er jeg sterk"

Kanskje det rett og slett er slik at når jeg er skrøpelig, så er avhengigheten av Guds nåde og kraft mer til stede. Og det er HANS kraft som gjør meg sterk. Når jeg bruser i egne fjær har jeg lite å komme med.

Det er jo en trøst da, at det er når jeg trenger det mest at Gud er nærmest. Og en påminnelse om at når jeg liksom ikke trenger ham, så må jeg våkne og søke. For jeg vil alltid være i Guds nærvær. Alltid.

Jeg legger ved denne videoen som min bønn og lovsang i dag



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar