onsdag 17. november 2021

Syng for Herren en ny sang :-D

I dag har bibelgruppa jeg følger på YouVersion kommet fram til Josva 18 som åpner slik;

Hele Israels barns menighet samlet seg i Sjilo, og der reiste de sammenkomstens telt. Landet hadde de nå lagt under seg. 2Men det var enda sju stammer tilbake blant Israels barn som ikke hadde fått sin arvedel.
3Da sa Josva til Israels barn: Hvor lenge vil dere ennå dryge før dere drar av sted og inntar det landet Herren, deres fedres Gud, har gitt dere? 4Velg nå ut tre menn fra hver stamme! Så vil jeg sende dem ut, og de skal gjøre seg klar og gå igjennom landet og lage en beskrivelse med tanke på utskiftningen, og så komme tilbake til meg. 5Del det så mellom dere i sju deler! 

Minner meg om hva vi har i Gud, enten i Ordet eller i alle løftene. Det ligger der tilgjengelig, og Gud lengter etter at vi skal søke og finne det. 

Så gjorde mennene seg i stand og gikk. Da de dro av sted, bød Josva dem å skrive opp alt det de så i landet, han sa: Gå av sted og dra omkring i landet og skriv opp alt dere ser der. 

Måtte smile litt her, for det er jo litt slik jeg jobber her. Jeg søker i Ordet og har med meg "penn og papir". Det er en del av det å grunne på Ordet. Når du både skriver og leser så både "ser og handler" jeg. Da blir det lettere å huske hva jeg har lest :-D

Salme 149 og 150 var også med i dagens tekst. Fra den første salmen leste jeg dette sterke verset;

Lovsang for Gud er i deres munn og et tveegget sverd i deres hånd

Et viktig virkemiddel i den åndelige verden. Ja, sikkert også i den fysiske. Lovsang styrker ånd, kropp og sjel. Så da blir jo den siste salma en styrke for dagen. Bli med i salmistens lovsang :-D

Halleluja! Lov Gud i hans helligdom, lov ham i hans mektige hvelving! Lov ham for hans mektige verk, lov ham etter hans storhets velde. Lov ham med tone fra horn, lov ham med harpe og sitar! Lov ham med tamburin og dans, lov ham med strengelek og fløyte! Lov ham med tonende cymbler, lov ham med høyt klingende cymbler. Alt som har ånde, skal love Herren! Halleluja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar