mandag 29. november 2021

Som dagen er skal styrken være

Dagens kapittel (Apgj 13) forteller at det ble stor forfølgelse. De ble kastet i fengsel for sin tro, noen ble torturert og andre mistet til og med livet pga sin tro. Likevel står det på slutten av kapitlet;

 "Men disiplene ble fylt av glede og Den Hellige Ånd." For meg er det både stort og forunderlig at de kjenner både glede og styrke i en slik situasjon. I 5.Mos 33;25 har vi et løfte som sier "Som dine dager er, skal din styrke være." Det må jeg bare stole på, når jeg kjenner meg bekymret for framtiden...

Herre, i dag vil jeg takke for disiplenes utholdenhet, og for deres store arbeid for å spre evangeliet. Det er takket være dem at jeg i dag får tro på Deg! 
Måtte jeg finne samme glede og styrke, om jeg møter slik motgang de møtte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar