onsdag 19. mai 2021

Salme 116 og 117

 Fra dagens salmer velger jeg ut dette;

Jeg elsker Herren,
          for han hørte mitt rop om nåde.
          
   
  2 Han vendte øret til meg,
          jeg vil kalle på ham alle mine dager.

 5 Herren er nådig og rettferdig,
          vår Gud er barmhjertig.
          
   
  6 Herren vokter de uvitende,
          han kom meg til hjelp da jeg var langt nede.
          
   
  7 Kom til ro igjen, min sjel,
           Herren har svart deg!
          
   
  8 Ja, du har fridd mitt liv fra døden,
          øyet fra tårer og foten fra å snuble.
          
   
  9 Jeg skal vandre for Herrens ansikt
          i de levendes land.

Salme 117 har bare to vers, men så gode!

Lovsyng Herren, alle folk,
          pris ham, alle folkeslag!
          
   
  2 For hans miskunn er mektig over oss.
           Herrens troskap varer evig.
          Halleluja!

Salmene er både bønn og takkesang i seg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar