søndag 4. april 2021

Joel 1

  3 Dette skal dere fortelle til barna deres
    og de til barna sine
    og deres barn til etterslekten.

Det var viktig å dele historie til etterslekten, både om og om alle mektige undere Gud har gjort. Denne gangen var det noe annet som var viktig å dele... dårlige valg og konsekvensen av det. Som om de roper "Ikke glem hva som er viktig, det har stor betydning hvilke valg du tar"

Men de forteller mer enn det. De forteller hva som er viktig og gjøre når nederlaget er et faktum.

14 Rop ut en hellig faste,
          kunngjør en høytidssamling!
          Kall sammen de eldste,
          alle som bor i landet,
          i Herren deres Guds hus
          og rop til Herren!

19 Til deg, Herre, roper jeg.
          For ild har fortært beitene i ødemarken,
          flammer har svidd av hvert tre på marken.

Herre, i dag vil jeg rope for de som strever i denne korona-situasjonen. Noen er syke, og andre har mistet jobben, og andre igjen kjemper med ensomhet. Herre, jeg ber for dem at de må finne legedom og håp.
Hjelp meg gjennom valgene jeg skal ta denne dagen. Takk at jeg alltid kan søke deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar