mandag 25. januar 2021

Høy 7 og 8

Hele høysangen er en hyllest til både savn og kjærlighet. Fra dagens to kapitler velger jeg ut dette;

Han sier;
Så vakre føttene dine er i sandalene,

          du høvdingdatter!
          Hoftene dine buer seg som en sølje,
          smidd av kunstnerhånd. 

Sant og si, så er den jo det også (ler) Gud vår skaper er jo den største kunstneren av alle! 

Hun svarer;
    10 Jeg hører min kjæreste til,
          og til meg står hans begjær.
 

(Fra kap 8;)

For kjærligheten er sterk som døden,

          lidenskapen er ubøyelig som dødsriket.
          Den brenner som flammende ild,
          en Herrens brann.
          
   
  7 Veldige vann slukker ikke kjærligheten,
          elver skyller den ikke bort.

Kjærligheten er utvilsomt det beste Gud har skapt. Men den har også i blant sin pris... Jeg tenker på de som ofrer mye for den, og på de som opplever motgang og kjærlighetssorg. Likevel er det som om kjærligheten er verdt det. Og da snakker jeg om den menneskelige kjærligheten. 
Guds kjærlighet er evig, uansett hva vi møter i livet. Tenk på det! EVIG. 

Rom 8 skriver;

35 Hvem kan skille oss fra Kristi kjærlighet? Nød, angst, forfølgelse, sult, nakenhet, fare eller sverd? 36 Som det står skrevet:
           For din skyld drepes vi dagen lang,
           vi regnes som slaktesauer.
37 Men i alt dette vinner vi mer enn seier ved ham som elsket oss. 38 For jeg er viss på at verken død eller liv, verken engler eller krefter, verken det som nå er eller det som kommer, eller noen makt, 39 verken det som er i det høye eller i det dype, eller noen annen skapning, skal kunne skille oss fra Guds kjærlighet i Kristus Jesus, vår Herre.

Herre, i dag vil jeg takk og prise deg for din kjærlighet! Jeg legger dagen i dine hender og tar imot din kjærlighet. Måtte den virkelig varme meg så jeg sender din kjærlighet videre til andre! Herre - jeg elsker deg :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar