onsdag 20. november 2019

2.Sam 18

Til tross for at Absalom har lurt sin far og tilrøvet seg en kongemakt han ikke hadde, så var David glad i sin sønn. Han ønsket seg ikke den kampen som nå hadde kommet (dagens kapittel) mellom sin hær og Absaloms hær. 

 5 Da sa han til Joab, Abisjai og Ittai: «Far varsomt med Absalom, gutten min!» Hele hæren hørte at kongen gav alle høvdingene dette påbud om Absalom.

Når Absalom havner i en ulykke og blir hengende fast i et tre, blir han likevel drept og lagt i en grav inni skogen...

33 Da ble kongen dypt rystet. Han gikk opp i rommet over porten og gråt. Mens han gikk, ropte han: «Absalom, min sønn! Absalom, min sønn, min sønn! Å, om jeg var død i ditt sted! Absalom, min sønn, min sønn!»

Ikke lett å kommentere denne historien... Jeg føler virkelig med David. 
Han elsket sønnen sin til tross for den vanskelige relasjonen de hadde. Og på tross av det Absalom hadde gjort mot ham.

Jesus, i dag vil jeg be for alle familier med vanskelige relasjoner. Du se de som strever og bærer tunge byrder. Takk at vi kan komme til Deg med alt. Du tilbyr hvile, fred og frihet fra bekymringer. Herre, jeg ber for de som strever i relasjonene!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar