onsdag 10. juli 2019

Jes 51

Nydelig overskrift til dagens kapittel; Guds frelse skal vare evig!

Og denne proklamasjonen framføres som en lovsang;

4 Lytt til meg, mitt folk,
        vend øret til, du min folkeætt!
        For lov går ut fra meg,
        min rett blir til lys for folkene.
   
  5 Min rettferd nærmer seg,
        min frelse bryter fram,
        mine armer skal hjelpe folkene
        så de får sin rett.
        Fjerne kyster håper på meg,
        de venter på min sterke arm.


Så kommer det noen ord som treffer... ord som sikkert er mer forståelig i dag enn det var på profetens tid;

   
  6 Løft øynene mot himmelen,
        og se på jorden her nede!

 Himmelen skal forsvinne som røk,
        jorden skal slites ut som klær,
        og de som bor der, skal dø som mygg.


Trist å tenke på hvordan jorden blir slitt som klær og til slutt vil bukke under... men heldigvis har Gud en evig plan;

        Men min frelse skal vare evig,
        min rettferd skal aldri få ende.


Men min rettferd skal vare evig,
        min frelse fra slekt til slekt.
 



Herre, i dag takker jeg for din evige frelse, som varer fra slekt til slekt. Jeg ber for barna mine i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar