fredag 5. juli 2019

Jes 50

I dagens kapittel finner jeg et vers jeg har sitert rett som det er. Jeg kan ikke si at dette ER den jeg er.... men det er i alle fall min bønn og mitt ønske.

 4 Herren min Gud har gitt meg
        en disippels tunge,
        så jeg med mitt ord kan styrke den trette.
        Hver morgen vekker han mitt øre,
        så jeg kan høre på disiplers vis.
   
  5 Herren min Gud har åpnet mitt øre.
        Jeg satte meg ikke imot
        og trakk meg ikke tilbake.


"Herren min Gud har åpnet mitt øre" - det at HAN har gjort det, gjør meg frimodig i bønnen.

 10 Alle dere som frykter Herren,
        skal lytte til hans tjener.
        Den som vandrer i mørke
        og ikke ser noen lysning,
        han kan stole på Herrens navn
        og støtte seg til sin Gud.


Jeg tenker på en lovsang, formet i en bønn;

Åpne o Herre, øynene (og ørene) våre. 
Vi vil se Jesus, røre ved Ham. 
Lær oss å lytte, høre Hans stemme. 
Åpne o Herre, øynene våre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar