søndag 26. mai 2019

Salme 20

Dagens lille salme ligner mest en ønskesalme. Jeg ser for meg hvordan den synges for å velsigne med gode ønsker.

 2 Måtte Herren bønnhøre deg på nødens dag,
        Jakobs Gud verne deg!
   
  3 Måtte han sende hjelp fra helligdommen
        og gi deg støtte fra Sion.
   
  4 Måtte han minnes alle dine offergaver
        og ta imot ditt brennoffer, 
                                                      Sela
   
  5 gi deg det ditt hjerte ønsker,
        og la alle dine planer lykkes.
   
  6 Så vil vi juble over din frelse
        og løfte banneret i vår Guds navn.
        Herren oppfylle alle dine bønner!


Og han som synger ut velsignelsen, vet hvem han tror på :-D

 7 Nå vet jeg at Herren gir sin salvede seier
        og svarer ham fra sin hellige himmel;
        med sin høyre hånd gjør han storverk til frelse.
   
  8 Andre stoler på vogner og hester,
        men vi lovpriser Herren vår Guds navn.


Dagens salme minner meg om noe jeg har hørt litt mer om i det siste. Dette med å velsigne hverandre. Det har større betydning enn vi aner, tror jeg. Så dagens bønn blir rett og slett en utfordring; Hvem vil du velsigne i dag? Dette er også en del av vårt bønneliv :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar