onsdag 27. februar 2019

Rom 11

Paulus underviser og forklarer i dagens brev. Og her er noen av ordene jeg har reflektert over i dag;

 16 Er det første brødet hellig, er hele deigen hellig. Er roten hellig, er grenene det også. 17 Noen av grenene er nå brukket av, og du som var en vill oljekvist, er blitt podet inn blant grenene og har fått del i sevjen fra roten. 18 Men innbill deg ikke at du er bedre enn grenene. Gjør du det, så husk at det ikke er du som bærer roten, men roten som bærer deg! 

Godt å tenke på. Kraften jeg får av Gud ved å være Hans barn. En annen ting jeg opplever som stor trøst, er disse ordene;

23 Men også de andre skal bli podet inn, dersom de ikke holder fast på sin vantro. Gud har makt til å pode dem inn igjen.

Jeg tenker bl.a. på barna mine, som vokste opp med tror på Gud, men som i dag har tatt andre valg. Jeg ber for dem, og for andre her på vårt hjemsted, som en gang tok et valg og trodde, men ikke lenger står ved dette. Du Herre, har makt til å pode dem inn igjen. Herre, kall på dem i dag! Legg i dem en lengsel etter igjen å søke Deg og finne ut at Du er GOD.

Kapitlet avslutter med disse Ord;
 36 Fra Ham og ved Ham og til Ham er alle ting.
        Ham være ære i evighet! Amen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar