torsdag 29. november 2018

Dom 5

Jeg er virkelig en stor beundrer av Debora, så utrolig sterk kvinne! At hun er den hun er, i den tiden hun er det, gjør at jeg beundrer henne enda mer. Hun vet virkelig hvem hun er og hva hun har i Gud. Fra dagens kapittel leser vi;

 7 Det fantes ingen fører i Israel
        før jeg, Debora, stod fram,
        stod fram som en mor i Israel.
   
  8 De valgte seg nye guder.
        Da var det strid i portene.
        Men hvor så en skjold og spyd
        hos de førti tusen i Israel?
   
  9 Mitt hjerte slår for Israels høvdinger,
        for folket som villig møtte fram.
        Lovsyng Herren!


Jeg smiler og tenker at hun ikke var en ydmyk liten tjener. Hun var sterk, og visste om det. Men uten å være hovmodig. Hun visste også hvem hun skulle gi ære, takke og lovsynge!

I dag gir Ordet fra 2.Tim.1;7 en litt sterkere mening;
For Gud gav oss ikke en ånd som gjør motløs, men en Ånd som gir kraft, kjærlighet og sindighet.

Herre, i dag vil jeg takke for alle sterke forbilder. Takk for Debora! Takk for hva Du Herre, viser oss gjennom hennes historie. Takk for at du kan gi visdom, mot og styrke til den som trenger det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar