tirsdag 24. oktober 2017

Daniel 12

Siste kapittel til denne profeten. Den har overskriften "Endetidens trengsel og frelse" 

10 Mange skal bli renset og tvettet og lutret. Men de ugudelige skal fortsette i sin ugudelighet, og ingen av dem skal skjønne noe. Men de forstandige skal forstå.

Jeg trøstet meg sist med at Guds ønske er at alle mennesker skal bli frelst, og at han fortsatt søker etter det som er fortapt. (1.Tim 2;4 og Luk 19;10)

Det gjør vondt å tenke på at ikke alle blir frelst. I blant skremmer det meg å tenke på at jeg har min del av ansvaret.

Herre, i dag ber jeg for alle i ÅROS! Absolutt alle. Jeg ber likevel mest for de frelste, at de skal SE hva du har kalt dem til. At jeg skal se hva du har kalt meg til. Styrk meg Herre, så jeg kan være det redskapet du ønsker at jeg skal være. For du søker forsatt etter de fortapte!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar