fredag 31. mars 2017

Fork 3

"Det er en tid for alt" skriver Salomo i dagens kapittel, og ramser det poetisk opp.

Siden kommer et vers jeg har nevnt noen ganger. Jeg tror at dette er noe som gjør at mange mennesker kjenner en lengsel og et savn etter noe mer i livet. At det må være mer enn dette. Jeg tror dette er GUD, og det han har lagt ned i menneskenes hjerter.

 11 Alt skapte han vakkert i sin tid.
        Også evigheten har han lagt
        i menneskenes hjerter.
        Men de fatter ikke det verk
        som Gud har gjort fra først til sist.
   
 12 Jeg skjønte at ingen ting er bedre for dem
        enn å glede seg og gjøre godt i livet.
   
 13 Men når en mann får spise og drikke
        og være lykkelig i alt sitt strev,
        er også det en gave fra Gud.


Dagens tema må være takknemlighet over livet og det Gud har gitt meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar