onsdag 4. januar 2017

Ord 24

Fra dagens mange visdomsord fra Salomo, vil jeg trekke fram dette;

 10 Mister du motet på trengselens dag,
        da har du liten styrke
.


Liten styrke er i alle fall ikke hardt tatt i. Sant og si gir den ingen styrke. Den tapper for det... Salomo skrev i et tidligere kapittel at "glede i hjertet gir god helse, mismot tærer på marg og bein"

Så ta vare på alt som kan glede!! Så har du styrke å gå på når mismotet banker på hjertedøra. (aller helst bør den jages på dør...)


Så skrev han noen morsomme ord om latskap...

30 Jeg gikk forbi en lat manns mark,
        langs vingården til en tankeløs mann.
   
 31 Se, den var overgrodd av nesler,
        hele grunnen var dekket av ugress,
        og steingarden rundt den var revet ned.
   
 32 Jeg la merke til dette og la meg det på sinne,
        jeg tok lærdom av det jeg så.
   
 33 «Jeg vil sove litt til, en ørliten blund,
        legge hendene sammen og hvile en stund.»
   
 34 Da kommer fattigdommen som en farende fant
        og nøden som en væpnet mann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar