fredag 26. februar 2016

Ord 4

Fra dette kapitlet velger jeg meg ut disse versene :-)

Hold stø kurs! 
20 Lytt til det jeg sier, min sønn,
        vend øret til og hør mine ord!
   
 21 Slipp dem aldri ut av syne,
        bevar dem dypt i ditt hjerte!
   
 22 For de gir liv til den som finner dem,
        og helsebot for hele kroppen.
   
 23 Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer,
        for livet går ut fra det.
   
 24 Hold deg fra å tale falskt,
        bruk aldri leppene til svik!
   
 25 Ha øynene rettet framover,
        fest blikket på det som ligger foran deg!
   
 26 Legg merke til de spor du skal følge,
        hold hele veien stø kurs!
   
 27 Vik ikke av til høyre eller venstre,
        hold foten borte fra det som er ondt!



(Refleksjoner fra 2020 her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar