torsdag 6. desember 2018

Jes 6

I dagens kapittel blir profeten Jesaja kalt av Gud. Et spennende syn han får!

I det året da kong Ussia døde, så jeg Herren sitte på en høy og mektig trone, og slepet av hans kappe fylte templet. 
....  og mine øyne har sett Kongen,
        Herren, Allhærs Gud.»

Han møtte kongenes konge :-D Synet er så mektig for Jesaja som raskt kjenner på sin ufullkommenhet. Men Gud møter ham der han er, og gir ham et kall som profet. Jesaja blir styrket og kjenner motet komme.

 «Se, denne har rørt ved dine lepper.
        Din skyld er tatt bort, din synd er sonet.»
   
  8 Så hørte jeg Herrens røst:
        «Hvem skal jeg sende, og hvem vil gå for oss?»
        Da sa jeg: «Se, her er jeg. Send meg!»
 

Å kjennet på min ufullkommenhet, og det å komme til kort.... det kjenner jeg igjen. Jeg kjenner også igjen dette at Gud kan trøste, oppmuntre, styrke og rense. 

Herre, du ser hvilke oppgaver som ligger foran meg. Og du vet hva som trengs. Og hvilke planer du har. Herre, veiled meg, styrk meg, rens meg og bruk meg. Jeg vil gjerne være med å bygge din kirke, og være med på å gjøre det gode for dette stedet. 


(samme kapittel fra 2016)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar