søndag 23. desember 2018

1.Mos 9

Dagens kapittel består mest av navn. Det er de mange slekter som vokste fram etter storflommen. Må jo si det gledet meg å lese dette mellom alle navnene;

 8 Kusj (sønn av Kam) fikk også sønnen Nimrod. Han var den første som fikk stort herrevelde på jorden.  9 Han ble en veldig jeger for Herrens åsyn. Derfor sier folk: «Som Nimrod, en veldig jeger for Herrens åsyn.» 

Dette viser hvordan Noahs tro ble gitt videre gjennom slekten, og tatt vare på.

Jeg har et håp om at også min tro skal ha satt sine spor hos mine barn, at Ord som er sådd skal få spire fram. "Vi sår, og Gud gir vekst" som Paulus skriver om i 1.Kor.3;6 Så det er min bønn i dag, at Gud skal gi vekst! 
Jeg ber også for alle de som er med å sår i dag. At Gud skal velsigne og oppmuntre dem. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar