I Salme 6 leser vi
12Men alle de som tar sin tilflukt til deg, skal glede seg. Til evig tid skal de juble. Du skal verne om dem, og de som elsker ditt navn, skal fryde seg i deg. 2:12. Jes 65:13. 13For du, Herre, velsigner den rettferdige. Som med et skjold dekker du ham med nåde.
De skulle glede seg og til evig tid juble. Sterke ord fra David. Han visste at han hadde god grunn til å fryde seg i Gud, og at han alltid kunne stole på Ham.
Men heldigvis var David også ærlig på at det kunne være mørke stunder
I salme 7 skriver han;
Jeg takker Deg JESUS, for at Du både ser, hører, føler med og står ved min side. Du som holder løfter! Du som er Underfull Rådgiver, Veldig Gud, Evig Far og Fredsfyrste. Jeg ber for min familie i dag, for mine venner og for store og små på min arbeidsplass.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar