5Tomas sier til ham: «Herre, vi vet ikke hvor du går hen. Hvordan kan vi da vite veien?» 6Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg. (Joh 14)
Jesus ER veien. Jeg kjenner meg igjen i Thomas. Det er ikke alltid så enkelt å virkelig se og forstå. Men jeg kjenner det er godt å tenke på at Jesus ER veien. Uansett hvor jeg går, trenger jeg å vende meg til Ham. Være I HAM som er veien, sannheten og livet.
Videre sier Joh 14;
11Tro meg når jeg sier at jeg er i Faderen og Faderen i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. 5,36+ 12Og sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør. Ja, han skal gjøre større gjerninger enn dem, for nå går jeg til Faderen. 13Det dere ber om i mitt navn, vil jeg gjøre, så Faderen skal bli forherliget gjennom Sønnen. Matt 7,7+; Joh 15,7.16; 16.23f 14Dersom dere ber meg om noe i mitt navn, vil jeg gjøre det.
Dette er absolutt selvransakende...
15Dersom dere elsker meg, holder dere mine bud. 1 Joh 5,3 16Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal bli hos dere for alltid: 14,16 talsmann Det greske ordet kan også bety: hjelper, trøster, advokat.14,26; 15,26; 16,7 17sannhetens Ånd. Verden kan ikke ta imot ham, for verden ser ham ikke og kjenner ham ikke. Men dere kjenner ham; han blir hos dere og skal være i dere. 18Jeg skal ikke la dere bli igjen som foreldreløse barn, jeg kommer til dere.
Jesus - jeg skjønner at Du trenger mer plass i livet mitt. For jeg ser at det er en del som mangler... Men så kjenner jeg også takknemlighet for at jeg får være barn av Deg. Du som ikke har etterlatt oss farløse. Jeg trenger å vokse I DEG!
Åpne o Herre, øynene mine. Jeg vil se Jesus, røre ved Ham. Lær meg å lytte, høre Din stemme. Åpne o Herre, øynene mine.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar