tirsdag 11. oktober 2022

Aldri alene

Denne morgenen startet jeg med takknemlighet over å aldri være alene. Selv om jeg bor alene. Jeg starter morgenen sammen med Gud, som jeg vet er med meg gjennom hele dagen - ja også om natten får jeg rettledning i mitt indre :-) Tankene mine gikk til de mange som kjemper med ensomhet, som virkelig kjenner seg totalt alene. Åh om de visste hvor godt det er å søke Gud?! Stole på og i blant virkelig kjenne Hans nærvær. Jeg er aldri alene. Jeg burde gjort mer for de som kjemper for dette. De er ikke så lette å se, for mange av dem kommer seg jo ikke ut fra hjemmet sitt. Ikke er det lett tema og snakke om heller. 

Herre, jeg ber for de som kommer til formiddagstreffen. For jeg tror at mange av dem kanskje lettere ser eller kjenner noen som kjemper med ensomhet? Takk for de stadig gode rapportene fra disse samlingene. Jeg tror de er av stor betydning, selv om det bare er en gang i måneden. Jeg ber om at denne samlingen skal ha gode ringvirkninger for resten av måneden også. Jeg ber for de som kjemper med ensomhet!
Jeg ber også om at jeg selv må SE og handle på det jeg ser. Takk Herre, at Du alltid SER! Veiled meg du Herre.

Mens jeg sitter her med min "God morgen Gud" dukket denne lovsangen opp


Gud er god! Åh Herre, jeg fortsetter å be for de som kjemper med ensomhet i dag. Måtte de få en smak av Deg og det Du har å gi - Du som lengter etter alle dine barn!

Om morgenen hører du min røst,
tidlig vender jeg meg til deg og venter.
Salme 4;5

Søk først Guds rike og hans rettferdighet,
så skal dere få alt det andre i tillegg.
Matt 6:33

Men én ting legger jeg meg på sinne,
derfor har jeg håp:
Herrens miskunn er ikke forbi,
hans barmhjertighet tar ikke slutt.
Den er ny hver morgen,
stor er din trofasthet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar