tirsdag 16. august 2022

Guds nærvær

 Jeg hadde ikke så mye å dele i går, og i dag må jeg også innrømme at jeg satte meg ned og tenkte "Jeg er i en ørken... det er lenge siden jeg virkelig har kjent Guds nærvær..." Og det første som øynene mine faller på når jeg åpner bibelleseplanen i dag var "Derfor mister vi ikke motet"
Vet du - det traff meg som om Gud bevisst sendte meg en trøst. "Opp med hodet Siw - Jeg ER her"

Så slo jeg opp bloggen min for å skrive litt, og ser sangen fra i går "I Din nærhet" :-) Så utrolig godt at Gud er nær. Det er ikke mine følelser som avgjør det. Det er ene og alene Han og Hans nåde. Han har lovet å være med hver dag, og Han holder sitt løfte Han som er TROFAST.

Måtte også jeg være trofast tilbake!

2.Kor 4 sier;

1  Derfor, da vi har denne tjenesten, i og med at vi har fått miskunn, mister vi ikke motet. 7  Men vi har denne skatten i leirkar, for at den rike kraften skal være av Gud og ikke fra oss selv. 16  Derfor mister vi ikke motet. Og selv om vårt ytre menneske går til grunne, så fornyes vårt indre dag for dag. 18  Vi har ikke det synlige for øye, men det usynlige. For det synlige varer en kort stund, men det usynlige er evig. 
I 2.Kor 3 beskriver Paulus vår tjeneste i Kristus;

4En slik tillit har vi til Gud ved Kristus. v.12. Ef 3:12.

5Ikke så at vi av oss selv duger til å tenke ut noe som av oss selv, men vår dugelighet er av Gud, 2:16. 1Kor 15:10. Fil 2:13. 6han som også gjorde oss dugelige til å være tjenere for en ny pakt, ikke bokstavens, men Åndens pakt. For bokstaven slår i hjel, men Ånden gjør levende. 5:18. Jer 31:31.Joh 6:63. Rom 2:29. 7:6. Heb 7:22. 8:6. 7Når da dødens tjeneste, den som med bokstaver var innhogd på steiner, hadde en slik herlighet at Israels barn ikke tålte å se Moses’ ansikt på grunn av glansen i hans ansikt, den som snart forsvant, 2Mos 34:29,30. 5Mos 10:1. 8hvor mye herligere skal da ikke Åndens tjeneste være? Gal 3:14. 9For hadde fordømmelsens tjeneste sin herlighet, hvor mye rikere på herlighet må da rettferdighetens tjeneste være! Rom 1:17. 3:20,21. 10For det som var herlig, har nå ingen herlighet i forhold til denne overveldende rike herlighet. 11For når det som svinner, var herlig, da må det som varer ved, være langt mer herlig.

Jeg ønsker i dag å si, både til deg som leser og meg selv "Vær ved godt mot. La oss igjen være klar for nye steg - Gud er trofast! Måtte Han gi vårt hjertes øye lys igjen og igjen, så vi SER hvem Han er og hva vi er I HAM"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar