lørdag 25. juni 2022

Ved Jesu føtter

 Jeg har ikke begynt å lese en gang, men allerede når jeg setter meg ned kjenner jeg glede. Hva vil Ordet fortelle meg i dag? Det er som å sette seg ned ved Jesu føtter. Lurer på hvilke samtaler som gjorde mest inntrykk på Maria, der hun satt ved Jesu føtter, lyttet og samtalte :-)

Han har samme interesse i dag, bruke tid med hver enkelt av oss. 

20 Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg. (Åp 3) 

Måten Jesus beskriver måltidet på, forteller meg at det er intimt - en alenetid med Ham og meg. Det opplever jeg at disse morgenstundene er. Nattverd er selvsagt et viktig måltid, men det skjer jo i felleskap. Men når jeg sitter her alene og leser Ordet - da holder Han også måltid med meg. Han som ER Ordet. Livets brød.


Dagens Ord var Apgj 12 som forteller om Peter som har blitt fengslet for sin tro. Da står det;

 5I mellomtiden ble Peter holdt i fengselet. Men det ble gjort inderlig bønn til Gud for ham av menigheten. 2Tess 3:1. 1Tim 2:1. 6Natten før Herodes skulle føre ham fram, sov Peter mellom to soldater. Han var bundet med to lenker, og det sto vaktmenn utenfor dørene og voktet fengselet. 5:18,19. 16:24-26. 7Og se, en Herrens engel sto der, og et lys skinte i fangerommet. Han støtte Peter i siden og vekket ham opp og sa: Skynd deg og stå opp! Og lenkene falt av hans hender. Sal 34:8. 91:11. Heb 1:14. 8Og engelen sa til ham: Spenn beltet om deg og ta skoene på! Han gjorde så. Og han sier til ham: Kast kappen om deg, og følg meg! 9Han gikk da ut og fulgte ham. Han forsto ikke at det som engelen gjorde, var virkelig, men trodde at han så et syn. 10De gikk forbi både den første og den andre vakten, og kom til jernporten som førte ut til byen. Den åpnet seg av seg selv. De gikk ut, og fortsatte én gate til endes, og plutselig forsvant engelen for ham. 

Snakk om mektig bønnesvar. Og at ALT er mulig for Gud! Også spennende å se hvordan menigheten gikk sammen til felles - inderlig - bønn. Jeg startet bloggposten med å fortelle om styrken i alenetid med Gud. Men vi trenger begge deler. Dette kapitlet er absolutt en oppmuntring til å støtte opp om bønnemøtene :-)

Jesus, i dag ber jeg for bønnemøtene våre. Jeg takker for muligheten vi har i dette! Herre, lær oss å be! Måtte flere og flere kjenne lengselen etter det å søke Deg og be. Ikke minst be for de som kjemper, og de som forkynner ditt Ord.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar