Profeten Samuel levde virkelig i Guds nærvær. Jeg syntes det var spennende å lese om ham i dag, i 1.Sam 7.
Israel kjenner på frykten for filisterne som har gått til krig mot dem, og de roper til profeten Samuel;
Og Israels barn sa til Samuel: Hold ikke opp med å rope til Herren vår Gud for oss, at han vil frelse oss av filistrenes hånd! 9Da tok Samuel et diende lam og ofret det helt som brennoffer til Herren. Og Samuel ropte til Herren for Israel, og Herren svarte ham.
Gud svarte Samuel, men det som ble ekstra spennende, var at Gud ikke bare svarte ham for denne dagen, og denne kampen. Hør her;
13Slik ble filistrene ydmyket og kom ikke mer inn i Israels land. Herrens hånd var mot filistrene alle Samuels dager.
Gud svarte på Samuels bønn med å holde filisterne ute alle Samuels dager. Men vet du at Gud faktisk kan svare på bønner enda lenger enn det også? I åpenbaringen 5;8 leser vi;
8 Da det tok boken, falt de fire vesener og de tjuefire eldste ned for Lammet. Hver av dem hadde en harpe og gullskåler fulle av røkelse, det er de helliges bønner.
Gud tar til og med vare på våre bønner. Jeg tror at de bønnene pappa ba for meg, de virker enda, selv om pappa døde for mange år siden. Hans bønner er fortsatt virksomme.
Herre, takk for at du er en Gud som hører bønn. Ja, du tar til og med vare på våre bønner, og samler dem i gullskåler :-D
Jeg ber for min familie i dag. Jeg ber også for alle barna mine i barnehagen! Hjelp meg Herre, gjennom det nye året som ligger foran meg, enda bedre kan formidle Deg for dem! For jeg vet at Du er LIV, og at du har gode tanker for dem!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar