fredag 15. mars 2019

Jes 26

Jesaja stemmer i en takkesang i dagens kapittel. Hele kapitlet er verdt å lese, men jeg velger ut noen vers som treffer meg i dag. Hvilke vers ville du valgt ut? Det hadde vært artig og sammenligne, og delt noen tanker om hvorfor vi valgte som i gjorde? For når vi leser, så leser vi gjerne gjennom våre egne tanker og opplevelser, og det som treffer meg, når kanskje ikke inn til deg. Og vers som jeg bare hopper over, kan fort bli viktige vers for deg. Fantastiske ORDET :-D

Her er versene jeg valgte ut i dag;

3 Den som er fast i sjel og sinn,
        lar du alltid ha fred,
        for han setter sin lit til deg.
   
  4 Stol da alltid på Herren,
        for Herren er en evig klippe.


Jeg kjenner takknemlighet for denne daglige rutinen med å lese Ordet. Jeg tror så absolutt at det har påvirkningskraft - en god en også :-) Jeg er takknemlig til Gud, min evige klippe.

  8 Herre, vi venter på deg
        og følger den vei du har påbudt.
        Vi lengter inderlig
        etter deg og ditt navn.
   
  9 Om natten stunder min sjel etter deg,
        ja, min ånd i mitt indre søker deg.
        Når de følger dine lover på jorden,
        lærer de rettferd, de som bor i verden.


Disse versene rører ved både gode og litt såre tanker hos meg, for jeg kjenner en lengsel etter at Gud var mer synlig i hverdagen. Lengter etter enda mer å smake og se at Gud er god.

   11 Herre, din hånd er løftet,
        men det er ingen som ser det.


Snodig at profeten skulle nevne akkurat det? Ja, Gud ER her. Kan du åpne mine øyne så jeg ser...?
Paulus ba "Må han gi ditt hjertes øye lys så du ser"  AMEN

13 Herre, vår Gud! Andre enn du
        har hatt herredømme over oss.
        Men bare deg og ditt navn vil vi prise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar