onsdag 8. august 2018

Sak 2

Dagens kapittel forteller om et syn profeten har. Starten skal jeg ikke prøve å tolke, men mye av kapitlet forteller i alle fall om Guds lengsel og kjærlighet til sitt folk. 

  Jerusalem skal ligge uten murer,
        så mye folk og buskap skal det være der.
   
  9 Selv skal jeg være en ildmur rundt byen,
        lyder ordet fra Herren,
        og midt i den vil jeg vise min herlighet.


 14 Fryd og gled deg, Sions datter!
        For se, jeg kommer og tar bolig hos deg,
        lyder ordet fra Herren.


Også vi hedninger er regnet med som hans folk. Kjenner meg takknemlig.

   
 15 Den dagen skal mange folkeslag
        slutte seg til Herren.
        De skal bli mitt eget folk.
        Jeg vil bo hos deg.
        Da skal du sanne
        at Herren, Allhærs Gud, har sendt meg til deg.
   
 16 Herren skal ta Juda i eie
        som sin arvelodd på hellig jord
        og velge ut Jerusalem enda en gang.
   
 17 Vær stille for Herren, hver levende skapning!
        For han har brutt opp fra sin hellige bolig.


Himmelske Far, takk for at DU er den første og den siste!
Herre, jeg ber for dagen i dag. Kjenner meg så glad og takknemlig for å få være ditt barn. Være i din omsorg hele tiden. Herre, jeg hviler i deg!
Jeg løfter opp mine barn og barnebarn også, og minner deg om dem. Vern om den som din øyensten. De er elsket av deg. Bevar dem, la de få smake og kjenne at du er god!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar