lørdag 23. desember 2017

Hosea 14

Dagens siste profetkapittel hadde en helt forferdelig start.... men den satte antagelig ord på hva som faktisk hendte den gangen. Helt grusomt. Krig er jo ikke annet enn det (Jeg antar at det var krig som skapte disse tilstandene)

Kjenner jeg blir forvirret over kontrastene fra Guds vrede og straff, til Guds lengsel etter å helbrede og styrke dem. Men om og om igjen får vi se at Guds hjerte er for dem hele veien. Han lengter etter dem og sørger dypt når de går andre veier.

 5 Jeg vil helbrede deres frafall,
          og jeg vil elske dem av hjertet,
          for min vrede har vendt seg fra dem. 


 9 Hva har vel Efraim med gudebilder å gjøre?
          Det er jeg som svarer ham og ser til ham.
          Jeg er som en grønn sypress,
          fra meg skal din frukt komme.



Herre, i dag ber jeg spesielt for de landene som er i krig. Enorme lidelser og ødeleggelser. Herre, jeg ber for dem! Spesielt for barna, og for alle som prøver å hjelpe - med livet som innsats. Kjære Gud, når jeg tenker på dette, så lengter jeg etter din nye himmel og jord!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar