onsdag 16. november 2016

Fillip 4

Derfor, mine søsken, som jeg elsker og lengter etter, min glede og min seierskrans, stå fast i Herren, mine kjære!

Slik åpner dagens kapittel. Paulus virkelig elsker menigheten og folka der :-D

En annen ting som er så utrolig i dag, er at jeg (må jeg innrømme...) startet dagen med å be til Gud for noe jeg en god stund har vært så bekymret for. Så jeg kom med alvor og bekymring, og ble svart med; 

 4 Gled dere alltid i Herren! Igjen vil jeg si: Gled dere!  5 La alle mennesker få merke at dere er vennlige. Herren er nær.  6 Vær ikke bekymret for noe! Men legg alt dere har på hjertet, fram for Gud. Be og kall på ham med takk.  7 Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus.

Vers jeg kjenner veldig godt, men som i dag ble som balsam - igjen :-D

En annen viktig del fra dette kapitlet som er verdt å leve etter, er dette;

Alt som er sant og edelt, rett og rent, alt som er verdt å elske og akte, alt som er til glede og alt som fortjener ros, legg vinn på det!  (v.8)

og;   13 Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar