lørdag 16. januar 2016

Dom 16

Du kan lese hele kapitlet her

Historien om Samson er noe for seg selv. En veldig kjent historie, om mannen som fikk sin styrke i flettene sine.... nesten komisk? Men det var altså noe hellig over det lange håret.

Også ble han lurt da - i et svakt øyeblikk... Øyeblikk han hadde opplevd før, men likevel ramlet han i samme felle (noen som kjenner seg igjen..? hm..)

Det blir jo ikke glemt at han falt... men det blir heller ikke hans enorme styrke. Han reiste seg igjen, virkelig.

Samsons fall og oppreisning. Ja, hva kan man si om en historie som dette..? Den virker nesten som en fabel... helt ærlig.. Kanskje en sann historie som er fargelagt litt..? Jeg vet virkelig ikke. Jeg er åpen for det meste egentlig - men har ikke behov for å slå fast det ene eller det andre. Jeg velger å bare undre meg over historien. Så kan den jo bare ligge der å virke i meg - til jeg kanskje ser noe jeg burde se der? Det er DET som gjør ordet levende for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar