mandag 7. januar 2019

Jes 12

Dagens profetord er rett og slett en salme Den er så vakker og sier egentlig alt selv, så jeg velger rett og slett å bare sitere hele kapitlet som en takkebønn jeg synger med i;

       Den dagen skal du si: 
       Jeg takker deg, Herre.        
       Du har vært harm på meg.  
(litt uvant å høre akkurat dette, men vi vet at alle har syndet og mangler Guds ære, som Paulus skrev i Rom 3;23. Jesus tok straffen på seg for at vi skulle ha fred, skriver Jesaja 53;5)
        Men harmen tok slutt, og du trøstet meg.

     2 Se, Gud er min frelse,
        jeg er trygg og frykter ikke.
        For Herren er min kraft og min styrke,
        og han er blitt min redning.
   
  3 Med glede skal dere øse
        vann av frelsens kilder.
   
  4 Den dagen skal dere si:
        Lovpris Herren og påkall hans navn!
        Gjør hans gjerninger kjent blant folkene,
        forkynn at hans navn er opphøyet!
   
  5 Syng for Herren, for han har gjort storverk,
        la det kunngjøres over hele jorden!
   
  6 Rop av fryd og jubel,
        dere som bor på Sion!
        For Israels Hellige er stor,
        han er midt iblant dere.



(refleksjoner over samme tema fra 2016)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar