mandag 3. desember 2018

1.Mos 6

Dagens kapittel åpner med å fortelle om gudesønner og kjemper .... jeg prøvde å google litt for å finne ut hva det betyr, men dette tema lar jeg rett og slett ligge. Jeg trenger ikke forstå alt :-D 

Så får vi historien om Noah. Den er trist og god på en gang. Det triste er at Gud angret på at han hadde skapt menneskene. 

 6 Da angret Herren at han hadde skapt menneskene på jorden, og han var full av sorg i sitt hjerte. 
Gud sørget, for det var jo hans hjertebarn som hadde havnet på helt ville veier.

Det gode er at han ikke ga opp - i alle fall ikke helt. Det kunne han ha gjort. Han fant Noah og ville med dette gi menneskene en ny sjanse.

  8 Men Noah fant nåde for Herrens øyne.
22 Og Noah gjorde så; i ett og alt gjorde han som Gud hadde pålagt ham.

Kanskje lå det også et dobbelt budskap i dette? Et bilde på Guds frelsesplan; JESUS 

For igjen havnet vi på ville veier.... og enda en gang er Guds lengsel å frelse oss. Lede oss tilbake til Ham. Vi er fortsatt hans hjertebarn som Han lengter etter.

Joh 3 sier;
 16 For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham.
og jeg legger gjerne til fra Joh 1 også
12 Alle som tok imot ham, dem gav han rett til å bli Guds barn – de som tror på hans navn. 

I dag ber jeg for mine barn og barnebarn. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar