onsdag 3. oktober 2018

Sak 14

Det var et vanskelig kapittel i dag. Jeg valgte å finne fram bibelkommentaren, som sier det ser ut til at profeten snakker om to forskjellige tider på en gang. Det åpner med "kommende krig og fred", som ser ut til å være den aller siste, før Gud åpner sin himmel.

 3 Herren selv skal dra ut og stride mot disse folkene som på stridens dag, den dagen han gikk til kamp.  4 Den dagen skal han stå med føttene på Oljeberget, som ligger rett øst for Jerusalem.

Da skal Herren min Gud komme, og alle hellige være med ham.
   
  6 Den dagen skal det skje at lyset forsvinner, og de herlige himmellysene slokner.  7 Så skal det bli en eneste dag – Herren kjenner den – og ikke dag som veksler med natt; ved kveldstid skal det være lyst.  8 Den dagen skal det skje at det renner levende vann ut fra Jerusalem, den ene halvpart til havet i øst, den andre halvpart til havet i vest. Slik skal det være både sommer og vinter.
   
  9 Da skal Herren være konge over hele jorden. Den dagen skal Herren være én og hans navn det eneste.

Fra v.12 beskrives en ny dom, og jeg klarer ikke helt å forstå den... og skal ikke prøve å tyde den heller. Tøffe ord er det uansett. 
Jeg er glad for at jeg ikke MÅ forstå alt. Jeg stoler på Ham, som er rettferdig. Jeg stoler på Ham som både vil og kan frelse. 
Herre, takk for at Du vil åpenbare for meg det jeg trenger å forstå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar