søndag 26. august 2018

Salme 142

Når jeg leste dagens salme, tenkte jeg på en sang vi lærte i søndagsskolen
"Han er sterk når jeg er svak, hjelper meg å ta nye tak"

 6 Jeg roper til deg, Herre,
        og sier: Du er min tilflukt,
        min lodd i de levendes land.
   
  7 Lytt til mitt klagerop,
        for jeg er liten og hjelpeløs!
        Fri meg fra dem som forfølger meg,
        de er blitt for sterke for meg!


Det er godt å rope til Herre, både når dagen er fylt av glede, og når dagen ser mørk og vanskelig ut. For uansett hvordan jeg har det, så vet Gud om det. Salme 139 forteller mye om dette. Fra dagens salme kan vi plukke ut dette;

 3 Jeg øser ut min klage for ham,
        forteller ham om min nød.
   
  4 Når min ånd er uten kraft,
        vet du hvordan jeg har det.


Takk at du vet det Herre. DU vet hva tankene mine er fylt av, og hvordan jeg har det. Du kjenner barna mine, og vet hvordan de har det. Jeg ber for dem i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar