onsdag 27. juni 2018

Åp 13

Så er vi igjen kommet til denne vanskelige boken.... åpenbaringen. I dag hører vi om dette store, voldsomme dyret med 10 horn og 7 hoder.... jeg skal ikke en gang prøve å tolke. Heller ikke de berømte tallene 666 som kapitlet avslutter med.

Det er likevel noe jeg ønsker å ta tak i. Det er ikke lett å skrive om, men viktig å vite likevel. Jeg har vært inne på dette et par ganger i det siste. Selv om Gud er med oss hver dag, så betyr det ikke at vi lever i en konstant velsignelse med framgang. Dessverre.... MEN det betyr at vi har en trofast Gud ved vår side, uansett hva vi måtte møte. Og i dagens kapittel fortelles det om tøffe tider for de hellige.

 7 Det fikk også lov til å føre krig mot de hellige og vinne over dem

 9 Den som har ører, hør!
   
 10  Den som skal i fangenskap, må gå i fangenskap.
           Den som skal drepes med sverd, må dø for sverd.
Her gjelder det at de hellige har utholdenhet og tro. 


"Det handler ikke om meg - det handler om Ham" er setningen jeg kjenner på, når jeg leser dette. Og det er sant. Han er hellig, og Han skal regjere evig! En dag er all kamp over.

Herre, jeg trenger Deg! Mer enn noen gang! Jeg trenger å se Deg klarere. For jeg kan ikke dele med andre, mer enn jeg har eller forstår...

Herre vi trenger Deg, både for å være ditt redskap her, og for å være forberedt på det som måtte komme.

Matt 28 sier;
19 Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn 20 og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.»

Han er med HELE veien, halleluja :-D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar