tirsdag 26. desember 2017

2.Krøn.28

Dagens kapittel forteller om kong Ahas. Det har vært spennende syntes jeg, å lese om alle disse forskjellige kongene og deres mange ulike valg. Noen var virkelig gode, andre var mer middelmådige, andre igjen var direkte dårlige. Nå var Ahas konge i hele 16 år. Men han var bland de dårlige....  Han tar til og med valg som påfører hans egne sønner smerte...(v.3)

Jeg lurte også på hva som gjorde at han valgte disse avgudene framfor Gud. Noe av svaret fant jeg i v.23  
23 Han ofret til gudene i Damaskus, som hadde beseiret ham, og sa: «Siden arameerkongens guder har hjulpet dem, vil jeg ofre til dem så de kan hjelpe meg.» 

Hadde han glemt sin egen historie, om hvordan Gud hadde hjulpet Israel?
Eller han ville ikke huske...? v.24  Veldig trist å lese rett og slett.

Kongen hentet sin visdom på feil sted, og han møter konsekvensen av det. 

I dag vil jeg be for konge og regjering. Hjelp dem Herre, i deres valg for landet. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar