tirsdag 9. juni 2020

Salme 60 og 61

Fra dagens salmer velger jeg ut dette;

(Salmen introduserer med å forklare at det er en lære-salme av David, den gang han lå i strid med arameerne)

7 Hjelp oss med din høyre hånd,
svar oss, så dine kjære blir berget. 

11 Hvem fører meg til festningsbyen,
hvem leder meg til Edom?

13 Hjelp oss nå mot fienden!
Her duger ikke menneskers hjelp. 
14 Med Guds hjelp skal vi gjøre storverk.
Han vil tråkke våre fiender ned. 


2 Hør mitt klagerop, Gud,
lytt til min bønn!
3 Fra jordens ende roper jeg til deg,

for mitt hjertes kraft blir borte.

4 For du har vært min tilflukt,
et tårn til vern mot fienden. 
5 La meg alltid få bo i ditt telt

og finne ly under dine vinger.


I dag vil jeg takke deg Gud, for at jeg får være under din beskyttelse! Jeg ber også for mine barn og barnebarn, at også de skal være velsignet med din beskyttelse. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar