fredag 20. september 2019

1.Kor 16

Er du en optimist? Det var i alle fall Paulus! Dagens kapittel er en avslutning av Paulus første brev til Korint, så i dag er det mest hilsninger. Men ett av versene skiller seg ut;

 8 I Efesos blir jeg til pinse.  9 Her har det åpnet seg en stor dør for en rik virksomhet, og det er mange motstandere.

Der andre kanskje ser stengte dører, ser Paulus store muligheter. 
Sitter her og nynner på sangen  "Se på Jesus, jeg vil løfte mitt blikk og se på Ham slik som Han ER" For DET er hva jeg trenger når jeg ser de stengte dørene, eller om motstanden som kan virke for tøff. Løfte blikket og se på Ham som kalles "troens opphavsmann og fullender" (Heb.12;2)

Herre, takk for at Du er ved min side i dag. Måtte jeg se hele dagen sammen med Deg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar