fredag 5. oktober 2018

Troende i Kristus Jesus

(Del 3 i bibelleseplanen "Hvem jeg er i Kristus")

I dag handler det om å tro på Herren Jesus Kristus og være utholdende i kjærlighet og hengivenhet til Ham. Trofast. Da er det godt å tenke på at frelsen ved vår tro, er en gave fra Gud (Ef.2:8)

Paulus, etter Guds vilje Jesu Kristi apostel, hilser de hellige i Efesos, de som tror på Kristus Jesus. (Ef.1;1)

23 La oss holde urokkelig fast ved bekjennelsen av vårt håp; for han som gav løftet, er trofast. (Heb.10;23)

 6 Og jeg er viss på at han som begynte en god gjerning i dere, skal fullføre den – helt til Jesu Kristi dag.  
(Fil.1;6)

Jeg elsker, fordi Han elsket meg først (1.Joh.4;19)  Den kjente jeg godt til. Men tenkt at det også var slik med min tro og trofasthet? Jeg er trofast fordi Han er trofast, og gjør meg trofast i Ham. Godt å tenke på.
Takk Gud, for din trofasthet! Takk for at Du vil fullføre det verk Du har begynt i meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar