torsdag 6. september 2018

Salme 144

Av David.
        Lovet være Herren, min klippe,
        som lærer opp mine hender til strid
        og mine fingrer til krig!
   
  2 Herre, min miskunn og min borg,
        min festning og min redningsmann,
        mitt skjold, som jeg setter min lit til


Slik åpner dagens kapittel. Jeg legger merke til at Gud, som er hans redningsmann, også er en som lærer ham opp til strid. Han gir David styrke til å kjempe sine kamper, og vinne dem. 

Også vi har våre kamper, ting vi kjemper og strever med. Gud er MER enn vår redningsmann. Han vil veilede, hjelpe og gi oss styrke så vi kan vinne disse kampene. Han kjemper sammen med oss. 

Herre, i dag vil jeg takke deg for at jeg slipper å kjempe alene. DU er med meg og kjemper sammen med meg. Jeg legger alle mine tanker, alle mine bekymringer over på deg, og stoler på deg. 

 9 Gud, jeg vil synge en ny sang
        og spille for deg på tistrenget harpe,
   
 10 du som gir konger seier,
        og utfrir David, din tjener.


(Gjengitt 2021)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar