søndag 30. september 2018

Sak 13

Dagens kapittel forteller om frelsens dag. Det brukes harde ord må jeg si... men jeg forstår at frelsens dag ikke er en dag hvor alt glattes over og blir glemt. Det er Gud som tar et oppgjør med det onde, og rydder vei. Dom og frelse går hånd i hånd. 

 7 Sverd, våkn opp mot min hyrde,
        mot mannen som står meg nær,
        lyder ordet fra Herren, Allhærs Gud.
        Slå hyrden så sauene spredes!
        Mot de minste vil jeg løfte min hånd.
   
  8 I hele landet, lyder ordet fra Herren,
        skal to tredjedeler utryddes og omkomme,
        men en tredjedel skal bli igjen.
   
  9 Denne tredjedel vil jeg føre gjennom ild,
        jeg renser den, som en renser sølv,
        og prøver den, som en prøver gull.
        De skal påkalle mitt navn,
        og jeg vil bønnhøre dem og si:
        «De er mitt folk,»


Kjenner jeg blir stille ved dagens tekst.... Jeg er glad for at Gud også hører bønner uten ord (salme 139;4)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar