torsdag 20. september 2018

Sak 11

Dagens profetkapittel var ikke lett å forstå. Men det var ett vers som fikk meg til å undres litt, og det var dette;

12 Jeg sa til dem: «Hvis dere så synes, gi meg da min lønn; hvis ikke, så la det være.» Da veide de opp min lønn, tretti sølvstykker. 13 Men Herren sa til meg: «Kast pengene til smelteren, den herlige sum som de har verdsatt meg til.» Og jeg tok de tretti sølvstykkene og kastet dem inn i Herrens hus, til smelteren.

Dette kjenner vi jo igjen, som summen de verdsatte Jesus til...

Profeten snakker om den gode og den dårlige hyrden. Men det er ikke helt enkelt å forstå budskapet i dagens kapittel. Kanskje fordi det ser ut til at den gode hyrden gir opp...? (v.7-10) Den gode hyrden møtte motstand. Det vet vi jo at Jesus også fikk. Joh.1 forteller 

11 Han kom til sitt eget, men hans egne tok ikke imot ham. 12 Alle som tok imot ham, dem gav han rett til å bli Guds barn – de som tror på hans navn. 

Det er ikke lett å forstå profeten, og bildet han prøver å vise. Men vi vet i alle fall at Gud aldri ga opp, selv om motstanden var stor. Det er trist med alle de som ikke tar imot, men godt at alle som tok imot ham, fikk retten til å bli Guds barn. 

På bønnemøte i går, var det en som delte et bilde han så. Når vi har Den Hellige Ånd i oss, er vi som lamper som lyser. Lamper som viser andre veien til Gud. Herre, jeg ber for alle troende i Åros, at deres lamper skal være tent. Hjelp meg å være enda mer mottagelig for Deg, så Du kan lyse gjennom meg. For flere trenger å ta imot Deg! Flere trenger å bli kjent med denne rettigheten Du så gjerne vil gi dem, at de får være Guds barn.

Takk for barna i barnehagen (som vår kirke har) som allerede hører Guds rike til :-D Velsigne dem alle, Herre, å la dem få smake og se at DU ER GOD.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar