fredag 17. august 2018

Sak 4

Sakarja ser spennende syner også i dagens kapittel, og han innrømmer at han ikke forstår dem. Han er heldig da, som får svar når han spør om hva det betyr. Men jeg sitter nok fortsatt med spørsmål, til tross for at svarene ble gitt...

Jeg prøvde å googlet litt, og oppdaget en fordypningsside, kalt BIBELSIDEN. Og oppsummeringen av Sakarja var litt spennende og se, så jeg legger den ved her.

6 Da tok han til orde og sa til meg:
        Dette er Herrens ord til Serubabel:
        Ikke ved makt og ikke ved kraft,
        men ved min Ånd, sier Herren, Allhærs Gud.
   
  7 Hvem er vel du, du mektige fjell?
        Foran Serubabel skal du bli til en slette.
        Han skal føre toppsteinen fram,
        mens jubelropene lyder:
        «Nåde, nåde være med den!»


Som i gåter.... ja, Men jeg kan i alle fall forstå at når toppsteinen blir satt på plass og verket er fullført, da er det ikke bare ved makt og kraft - men Gud selv som står bak. 

Får meg til å tenke på ordene Jesus sa, i Joh 15;
 5 Jeg er vintreet, dere er grenene. Den som blir i meg og jeg i ham, han bærer mye frukt, men uten meg kan dere intet gjøre.  

Herre, takk for at du er med meg. Det er nok mye jeg kan gjøre, og få til. Men det er når jeg har Deg med meg, at det virkelig kan gi resultater. Det tror jeg på. Jeg ber for dagen i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar