onsdag 25. juli 2018

Salme 135

Dagens salme er en lovprisning til Gud

Halleluja!
        Pris Herrens navn,
        syng lovsang, Herrens tjenere,
   
  2 dere som gjør tjeneste i Herrens tempel,
        i forgårdene til vår Guds hus!
   
  3 Pris Herren, for han er god,
        lovsyng hans navn, for det er herlig!
   
  4 For Herren har utvalgt Jakob,
        gjort Israel til sin eiendom.
   
  5 Ja, jeg vet at Herren er stor


Det var litt annerledes å lese lovsangen i dag. For jeg må innrømme at hjertet er bekymret og urolig i dag....mye på grunn av nyhetene i går kveld. Hete, tørke og branner som rammer så hardt om dagen...andre land kjemper i tillegg med indre strid og krig...

Jeg vet at Herren er stor - og jeg kjenner fremdeles lovsangen. Men den er mer stille. Du, Herre, er fortsatt stor, selv om min lovsang er er mer stille. Åh Herre, jeg ber for de som kjemper hardest i denne tiden. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar