søndag 29. juli 2018

Nahum 3

Hva kan man skrive om dagens kapittel tro...? Dommen over Ninive er et faktum. Byen får tilbake for all ondskapen den har gjort. Og kapitlet avslutter med en spottevise om byen...

Byen Ninive, som en gang vendte seg om og møtte Guds nåde, men som nå ser ut til å ha glemt alt sammen, og igjen gjort mye ondt. Gud var glad i byen, og hadde omsorg for den, men de vendte ham ryggen igjen.

All ondskapen som skjer rundt oss, det er både vondt og vanskelig å tenke på, Men vi kan ikke gi opp. Jeg kom til å tenke på Abraham, som gikk i forbønn for Sodoma og Gomorra i 1.Mos 18. Om det bare var 50 rettferdige i byen? Jo, da skulle Gud spare den. Abraham ber frimodig igjen og igjen. Om det bare var 10 rettferdige der..? Jo, da skulle Gud spare den.

De rettferdige i vår by er av stor betydning! Herre, jeg ber for Norge, og for alle dine rettferdige der. Gi dem styrke, visdom og kraft. Jeg ber for Åros, stedet jeg bor. Jeg ber for min familie.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar