onsdag 4. juli 2018

Mika 5

Sterk åpning i dagens profetord;

Men du, Betlehem, Efrata,
        den ringeste blant ættene i Juda!
        Fra deg lar jeg komme en mann
        som skal være hersker over Israel.
        Han har sitt opphav i gammel tid,
        han er fra eldgamle dager.


Tenk så detaljert. Ikke bare at han skulle komme, eller sånn omtrent i hvilket område. Ingen et stort fylke eller stor by - men lille Betlehem. Og akkurat slik ble det, mange mange år senere. Slik Gud har bestemt.
Å så ble han født, han som allerede var fra eldgamle dager, og som blir til evig tid.

Joh 1; 15 Johannes vitner om ham og roper ut: «Det var om ham jeg sa: Han som kommer etter meg, er kommet foran meg, for han var til før meg.»
Åp.1;  8 Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar