onsdag 11. juli 2018

Åp 16

Så har vi igjen kommet til denne (for meg..) vanskelige åpenbaringsboken

Så hørte jeg fra templet en høy røst som sa til de sju englene: «Gå av sted og tøm de sju skålene med Guds vrede ut over jorden!»

 5 Og jeg hørte vannenes engel si: «Rettferdig er du som dømmer slik, du som er og som var, du hellige.  6 For de har utøst hellige menns og profeters blod, og du har gitt dem blod å drikke. Det har de fortjent.»

Alle plagene som kom ble likevel ingen vekker for menneskene, de fortsatte å spotte Gud (v.9,11 og 21)

Jeg forstår ikke alt, faktisk er det mye jeg ikke forstår. Men jeg hviler i Deg Herre, for Du forstår. Du er den Du Er - Alfa og Omega. Jeg ber for mine, at deres hjertes øyes lys skal få SE hvem Du er, og ta i mot i tro. Åh måtte de få smake og kjenne at Du er god så deres tro kan bli sterk. Måtte jeg være i stand til å se Deg Herre, gjennom alt. Både gode og onde dager. Takk for ditt løfte om å alltid være nær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar