mandag 11. juni 2018

Mika 1

Mika starter profetien med dom, og vi merker sorgen i Ordene.  Dommen hadde sine grunner....Men når jeg nevner grunner... min dom hadde også en grunn, men tenkt at Jesus tok den på seg!

5 Alt dette skjer fordi Jakob er falt fra,
        fordi Israel har syndet.
        Hva er da Jakobs frafall?
        Er det ikke Samaria?
        Og hva er Judas synd?
        Er det ikke Jerusalem?
   
  6 Men jeg skal gjøre Samaria til en steinrøys
        og byens mark til vingårdsjord.
        Jeg velter steinene ned i dalen
        og legger byens grunnvoller bare.
   
  7 Alle gudebildene der skal knuses....



Takk Jesus, at vi kan komme til deg med alt vi strever med, og alt som ble feil. Vi kan finne tilgivelse, hvile og frihet i Deg. Herre, i dag ber jeg for alle som er bundet, som sitter fast i ting de strever med. Herre, Du KAN det de ikke klarer. Herre, jeg ber for dem! Takk for at vi hele tiden får være dine barn - både når vi strever, og når du har satt oss fri! Barn av Deg - jeg er såååå takknemlig! 

(Gjengitt i 2021)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar