torsdag 7. juni 2018

Åp 10

Så har vi kommet til åpenbaringen igjen da.... Litt morsomt at den har det navnet, denne boken som jeg syntes er så vanskelig å forstå. Her er ikke alt åpenbart for meg i alle fall.. Men jeg leser den likevel, og plutselig dukker det opp ting jeg forstår - som dette;

 5 Og engelen som jeg hadde sett stå på havet og på jorden, løftet sin høyre hånd mot himmelen  6 og sverget ved ham som lever i all evighet, han som skapte himmel og jord og hav og alt som er i dem: «Tiden er ute.  7 Men når den sjuende engel lar sin basun lyde, i de dager skal Guds hemmelige plan være fullført, slik som han kunngjorde for sine tjenere profetene.»

Nå skal jeg ikke påstå at jeg forstår alt det der.... men det stryker min tro på at Gud har kontroll, og at en dag er det bare HAN som rår. 

Takk for at Du har kontroll, at du er MEKTIG. 
Det er ikke alltid vi kan se det - faktisk kan det til og med være vanskelig å se det... Men takk for Ordet ditt som åpenbarer det, og takk for at jeg kan få tro det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar