tirsdag 20. mars 2018

1.Pet 5

Peter snakker om menigheten og dens hyrder i dagens kapittel. Han oppfordrer til å være gode forbilder og å tjene av hjertet. 

Han forteller også om den kamp vi står i, ikke minst åndelig. Men vi har en Gud som har omsorg for oss.

 7 Kast all deres bekymring på ham, for han har omsorg for dere. 
   
  8 Vær edru og våk! Deres motstander, djevelen, går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke.  9 Stå ham imot, faste i troen! Dere vet jo at deres søsken rundt om i verden må gjennomgå de samme lidelsene. 10 En kort tid må dere nok lide, men all nådes Gud, som ved Kristus har kalt dere til sin evige herlighet, han skal utruste dere, gi dere kraft og styrke og stille dere på fast grunn. 11 Makten er hans i all evighet. Amen. 


Takk at Du Herre, utruster meg til tjeneste med kraft og styrke, og setter meg på fast grunn! Kjenner jeg må lese det for meg selv flere ganger - og styrke min tro på akkurat dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar